اردیبهشت 31, 1403
مارکت پلیس

مارکت پلیس از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

 

از دید دکتر ماکان آریا پارسا مارکت پلیس ‌ها ((marketplace یا بازارگاه های آنلاین، فروشگاه‌ های گسترده‌ ای میباشند که از فروشگاه اینترنتی کوچک‌تر تشکیل شده‌اند. به بیان ساده‌تر، بازارگاه آنلاین فروشگاهی‌ است که به متقاضیان امکان این را میدهد که برای خود غرفه‌ های مجازی بسازند و محصولاتشان را به فروش برسانند. هر فردی که به‌ دنبال محصول خاصی نیز باشد، میتواند با بررسی غرفه‌ ها، محصول مورد نظر خود را پیدا کند. همه‌ شما میدانید که در حال ‌حاضر، خدمات فروش مجازی به خدمات بسیار مهمی در زندگی ما انسان ‌ها تبدیل شده‌ است.

بسیاری از افراد حتی برای کوچک‌ ترین و ساده ‌ترین خرید هایشان نیز از خدمات فروشگاه‌ های مجازی بهره میبرند. اگر شما نیز از اهمیت وجود فروشگاه‌ های مجازی آگاه هستید و میخواهید که با توجه به این موضوع فروش مجازی خودتان را گسترده ‌تر کنید تا بتوانید به سود های بیشتری برسید، با ما همراه بمانید.

 

 

 

مارکت پلیس چیست؟

 

قبل ‌از کسب اطلاعات در رابطه با خدمات مارکت پلیس ‌ها، اجازه دهید برای شما بگوییم که این فروشگاه ‌های مجازی چه ویژگی‌ هایی دارند و چگونه میتوانند برای پیشرفت هر کسب‌ و کار و راحت ‌تر شدن روند تهیه محصولات، کمک‌ کننده باشند. این شیوه فروشگاهی، شیوه جدیدی از تجارت الکترونیک میباشد که در آن یک فروشنده مرکزی بدون داشتن هیچ ‌گونه انبار محصول و یا خرید قبلی، خریداران را مستقیماً به تأمین‌ کنندگان محصول وصل میکند تا بتوانند محصولات مورد نیازشان را راحت‌تر تهیه کنند. این فروشگاه‌ ها، بستری هستند که باعث میشوند چندین فروشنده و تأمین کننده در کنار یکدیگر جمع شوند و با ارائه محصولات، برای خودشان درآمدزایی داشته باشند‌‌.

از زاویه دید دیگر، خریداران نیز میتوانند از طریق این فروشگاه‌ ها، امکان دسترسی به طیف گسترده و وسیعی از کالا ها و خدمات را داشته باشند و راحت ‌تر از میان گزینه های موجود، محصول مورد نیاز یا خدمات مورد نظر خودشان را خریداری کنند و مورد استفاده قرار دهند. به اعتقاد دکتر ماکان آریا پارسا در حال ‌حاضر، این سیستم‌ های فروش الکترونیکی، طوری طراحی شده ‌اند که نیاز به هزینه چندانی ندارند. هر فروشگاهی که با عنوان بازارگاه های آنلاین شناخته میشود هم ‌میتواند به فروش محصولات بپردازد هم میتواند در یک زمینه خاص به مشتری‌ ها خدمات ‌رسانی کند.

 

marketplace

 

بررسی انواع مارکت پلیس

 

از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا شناخت انواع marketplace میتواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که هر کدام از این فروشگاه ‌ها، میتوانند در چه انواعی طراحی شوند و روند خدمات آن‌ ها چگونه است. بیایید با هم در ادامه سه مورد از قالب‌ های کلی این فروشگاه را با هم بررسی کنیم.

 

 

فروشگاه عمودی

 

فروشگاه یا marketplace عمودی معمولاً تمرکز اصلی خود را روی فروش یک محصول خاص میگذارد. با این کار، در واقع فروشگاه تلاش میکند تا فروشندگان متفاوت از سراسر منطقه مورد نظر که در زمینه فروش آن محصول خاص فعالیت ‌میکنند را کنار یکدیگر جمع کند. برای مثال یک فروشگاه جامع خاص، میتواند تنها فروشندگانی را کنار یکدیگر جمع کند که به فروش تلفن همراه میپردازند.

 

 

فروشگاه افقی

 

فروشگاه افقی نقطه‌ی مقابل فروشگاه عمودی است که در آن به‌ جای فروش یک محصول، انواع گوناگون و متفاوتی از محصولات و خدمات ارائه میشوند. شما میتوانید در این فروشگاه‌ ها از هر صنف و طیفی محصولات مورد نیاز خودتان را پیدا کنید و به خرید آن‌ ها بپردازید.

 

 

 

فروشگاه جهانی

 

بر باور دکتر ماکان آریا پارسا marketplace جهانی از دیگر دسته ‌بندی ‌های این فروشگاه میباشد که در واقع همان فروشگاه افقی ‌است. تنها تفاوت این فروشگاه با فروشگاه افقی، این است که در بازارگاه های آنلاین جهانی فروشندگان و خریداران میتوانند از هر کجای جهان از خدمات این فروشگاه بهره ببرند. یعنی هم فروشندگان میتوانند از هر کجای جهان غرفه ‌ای برای خودشان داشته باشند و هم خریداران ‌میتوانند از هر کجا محصولات مورد نیاز خودشان را سفارش دهند.

 

مارکت پلیس های ایران

 

مارکت پلیس‌ ها چه مزایایی دارند؟

 

این فروشگاه ‌ها جزو آن دسته از فروشگاه‌ هایی میباشند که فعالیت در آن ‌ها چه به عنوان فروشنده و چه به ‌عنوان خریدار، میتواند نیاز شما را برطرف سازد. در حال ‌حاضر، انواع گوناگون و متفاوتی از بازارگاه های آنلاین در سراسر جهان وجود دارند. این فروشگاه‌ ها در سراسر جهان گسترده شده‌ اند. برای مثال شما میتوانید در مارکت پلیس nft توکن های دیجیتالی مورد نیاز خودتان بخرید و از آن‌ها بهره ببرید. به‌ هر حال، فرقی نمیکند که شما در این فروشگاه به‌ دنبال خرید چه محصولی هستید،  شناخت مزایای این فروشگاه ‌ها میتواند به شما کمک کند تا بیشتر در رابطه با روند فعالیت در این فروشگاه ‌ها و خدمات آن ‌ها بدانید. بیایید با هم در رابطه با این مزایا بیشتر صحبت کنیم.

 

 

 

عدم نیاز به داشتن انبار و خرید محصولات گوناگون

 

فرقی ندارد که شما میخواهید چه نوع marketplace را افتتاح کنید و همچنین، به ‌دنبال فروش کدام محصولات هستید. نکته ‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که شما به سرمایه و بودجه خاصی برای راه ‌اندازی این بستر فروش نیاز ندارید. به واسطه گرد هم آوردن فروشگاه‌ های گوناگون، شما میتوانید یک فروشگاه را بدون نیاز به اجاره انبار و موجود کردن محصولات تأسیس کنید. پس تنها سرمایه‌ ای که شما برای پایه‌ گذاری یک فروشگاه و بازارگاه آنلاین نیاز دارید، مربوط به راه‌ اندازی سایت یا بستر مورد نظر ‌میشود.

 

 

 

معتبر بودن این بستر

 

از نظر دکتر ماکان آریا پارسا مارکت پلیس ‌ها فضایی میباشند که معمولاً قوانین و مقررات خاصی را برای فروشندگان در نظر میگیرند. همین قوانین و مقررات باعث شده تا خدمات با بهترین کیفیت ممکن به خریداران عرضه شوند. در واقع در صورت راضی نبودن خریداران از محصولات و خدمات مورد نظر، شاید در بسیاری از موارد، هزینه پرداخت شده به اکانت غرفه فروشگاه واریز نشود. این موضوع باعث میشود تا خیال خریداران از بابت کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده راحت ‌تر شود.

این مطلب ادامه دارد…

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *