مرداد 6, 1403
فروش کسب و کار خانگی

فروش کسب و کار خانگی با شرایط فوق العاده

فروش کسب و کار خانگی برای بسیاری از افراد مسئله ای مبهم است. به همین خاطر است که ماکان آریا پارسا مدیر برتر کسب و کار قصد دارد به معرفی این گونه مشاغل در این مقاله بپردازد. همچنین در انتها نیز مطالبی راجع به بازار کار، گسترش و راه های انتقال و فروش آن و نیز مشاوره کسب و کارهای خانگی پرداخته خواهد شد.

دکتر ماکان آریا پارسا کارآفرین موفق

طرح کسب و کار خانگی چیست؟

فروش کسب و کار خانگی یکی از راه هایی است که افراد می توانند کسب و کارهای خود را به دیگران انتقال دهند. کسب و کارهای خانگی، انواعی از مشاغل اقتصادی هستند که شما می توانید از طریق آن ها در فضای منزل کسب درآمد داشته باشید. این نوع از مشاغل به جای آنکه فعالیت های خود را در محیط بیرونی، مغازه، کارگاه و یا کارخانه انجام دهد، با آوردن وسایل موردنیاز، تمام این کارها را در منزل انجام می دهد. به همین دلیل امکان فروش کسب و کار خانگی وجود دارد. کسب و کارهای خانگی در دنیای امروزی از جمله مهم ترین بخش های اقتصادی به حساب می آید که نیاز به حمایت گسترده دارد. این نوع مشاغل می توانند هزینه کمتر و بازدهی بیشتری داشته باشند.

بازار کسب و کار خانگی شامل موارد بسیار مختلفی است که افراد می توانند با داشتن یک طرح کسب و کار یا بیزینس پلن، در آن درآمد و تولیدات خود را گسترش دهند. داشتن یک طرح کسب و کار خانگی می تواند افراد را در مدیریت هزینه، درآمد و ارتقا آن کسب و کار یاری کند. همچنین این مورد می تواند به شما کمک از شکست کسب و کارهای خانگی خود که امروزه تا 50 درصد (در 2 سال اول) نیز بیشتر است، جلوگیری شود. برای نوشتن یک طرح کسب و کار خانگی بهتر است از یک مشاور و متخصص کمک بگیرید.

بازار کسب و کار خانگی

تاریخچه کسب و کار های خانگی از گذشته تاکنون

تاریخچه کسب و کار خانگی اولین بار در سال 1978 شروع می شود. با این حال قدمت این نوع مشاغل را همچنین می توان در سال های ابتدایی زندگی انسان ها نیز جستجو کرد. اولین بار عبارت کسب و کار خانگی توسط فردی به نام Marion Behr مطرح گشت. همچنین بازار کسب و کار خانگی اکثر افرادی که پیش از انقلاب صنعتی می زیستند نیز به طور گسترده ای در خانه هایشان بوده است. از این رو مردم در آن زمان بیشتر به فروش کسب و کار خانگی و ارزش افزوده آن تمایل داشتند. پس از پیشرفت هایی که جرقه آن با انقلاب صنعتی ایجاد شد، دامنه بازار کسب و کار خانگی گسترش یافت و با بیشتر شدن رفت و آمدها، همین عامل باعث شد تا مردم تجارت و کسب و کارهای خود را بیرون بیاورند.

پس از آن دوره، فروش کسب و کار خانگی بیشترین سهم خود را به شرکت ها، کمپانی ها و کسب و کارهای بیرونی داد. مراکز اقتصادی از خانه به سمت کارخانه ها، مغازه ها و کارگاه ها جابجا شدند و خانه به عنوان محل آرامش و رشد خانواده درنظر گرفته شد. همچنین راجع به پیشینه بازار کسب و کار خانگی در ایران نیز باید گفت این نوع مشاغل در ایران نیز جمعیت زیادی از ایران را به خود مشغول کرده است. به عنوان مثال در سال 1357 از جمعیت 34 میلیون نفری، چیزی در حدود 8 میلیون نفر (یعنی تقریبا 0.23 درصد) از جمعیت ایران در این بخش فعالیت می کردند. به همین خاطر از گذشته تاکنون نیز فروش کسب و کار خانگی در ایران همچنان پرطرفدار است.

طرح کسب و کار خانگی

بازار کسب و کار خانگی چگونه است؟

بازار کسب و کار خانگی به واسطه ارزان بودن نیروی کاری و هزینه های آن، همواره مورد توجه کارفرمایان است. با توجه به اینکه بیشتر مشاغلی که در حوزه های مختلف به خصوص مواد غذایی دارای برخی از کارهای جزئی هستند، شما می توانید این نوع فعالیت ها را به صورت خانگی انجام دهید. با این حال توجه کنید که بازار کسب و کار خانگی می تواند بسته به هدف و مشتریان شما گسترش یابد. به عنوان مثال فرض کنید شما در زمینه تولید نخ فعالیت می کنید. در این حالت شما می توانید بخشی از تولیدات خود را به جای فروش در بازار، به خیاط ها ارائه کنید. یک کارگاه خیاطی راه اندازی کنید و اقدام به تولید پوشاک نمایید. از آن برای تامین نیاز کارگاه های فرش بافی، تولیدات پوشاک پزشکی و غیره استفاده کنید. تولیدات نخ خود را به بازار کشورهای خارجی ارائه نمایید.

شما می توانید برای افزایش فروش کسب و کار خانگی خود، از برخی راهکارهای بازاریابی بهره ببرید. از جمله:

  • تبلیغات فضای مجازی: اولین راهکار آن است که برای افزایش فروش کسب و کار خانگی خود، یک صفحه در فضای مجازی داشته باشید. چه این صفحه در یک پلتفرم مثل اینستاگرام باشد یا یک وب سایت فروشگاهی، شما قادر خواهید بود بیزینس خود را به مشتریان بیشتری معرفی کرده و فروش را زیادتر کنید.
مشاوره کسب و کار خانگی
  • تبلیغات محلی: مهم ترین عامل در بیشتر کردن فروش کسب و کار خانگی آن است که به تبلیغات محلی اهمیت دهید. در این حالت می توانید از تبلیغات بنری، همکاری با صاحبان مشاغل استان، بازاریابی ویزیتوری و غیره استفاده نمایید.
ماکان آریا پارسا کارآفرین خوش فکر ایرانی

این مطلب ادامه دارد … .

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *