اردیبهشت 30, 1403
mba در هلند

mba در هلند از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

به گفته دکتر ماکان آریا پارسا mba  در هلند یکی از پر طرف‌دارترین رشته‌ های تحصیلی و تخصص هاست که به واسطه فاکتور های گوناگونی در حال حاضر طرف‌ داران زیادی پیدا کرده ‌است. نه ‌تنها در هلند، بلکه در سراسر جهان mba یا مدیریت به یکی از مهم‌ ترین و کاربردی ‌ترین تخصص‌ ها تبدیل شده است‌. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها برای پیشرفت و عبور از چالش ‌ها، به مهارت‌ های مدیریتی نیاز دارند. دقیقاً به ‌همین دلیل است که بسیاری از افراد تلاش میکنند تا با یادگیری این مهارت ‌ها، امکان کسب درآمد را داشته باشند. با تحصیل در رشته mba، افراد یاد میگیرند که چگونه استراتژی ‌های مدیریتی بچینند و از طریق چه فاکتورهایی ‌میتوانند مسیر پیشرفت را هموار سازند.

در ادامه این مقاله، ما قصد داریم که برای شما در رابطه با تحصیل در رشته mba در هلند صحبت کنیم و برای شما بگوییم که چگونه ‌میتوانید با تحصیل این رشته در کشور هلند، تخصص مورد نیاز خودتان را کسب کنید و در این زمینه به اهدافتان برسید. اگر شما نیز به رشته ‌های مدیریتی علاقه‌ مند هستید و میخواهید که در یک بستر تخصصی مباحث موجود در این رشته ‌ها را فراگیرید، حتماً با ما تا انتهای این مقاله همراه بمانید.

 

 

 

رشته mba چیست؟

 

قبل ‌از کسب اطلاعات در رابطه با mba در هلند، اجازه دهید با هم بررسی کنیم که اصلاً رشته‌ mba چیست و چه ویژگی‌ هایی دارد. mba یا مدیریت کسب‌ و کار، یکی از محبوب ‌ترین و پرطرفدارترین رشته ‌های مدیریت میباشد که میتواند جنبه ‌های گوناگون و متفاوتی از مدیریت را به افراد آموزش دهد. بر باور دکتر ماکان آریا پارسا شما با تحصیل در این رشته میتوانید مهارت ‌هایی مثل مدیریت عملیات، حسابداری، منابع انسانی، برنامه ‌ریزی، تبلیغات، بازاریابی و.‌‌‌.. را به ‌طور کامل یاد بگیرید. علاوه ‌بر یادگیری نکات، یاد میگیرید که در کجا و چگونه میتوانید با استفاده از این مهارت ‌ها به کسب‌ و کار مدنظر کمک کنید تا به پیشرفت برسد.

به‌ طور کلی، mba رشته ‌ای است که میتواند شما را به یک مدیر موفق و کاربلد تبدیل کند. درست است که در برخی موارد روحیه مدیریت و رهبری به‌ صورت ذاتی در افراد وجود دارد، اما این روحیه به ‌تنهایی کافی نیست و افراد باید به ‌صورت تئوری و آکادمیک نیز نکاتی را بدانند تا بتوانند به ‌صورت علمی یک کسب ‌و کار را به سمت پیشرفت هدایت کنند. در حال‌ حاضر، mba شاخه‌ های گوناگونی دارد که هر کدام از این شاخه ‌ها، در یک بستر تخصصی و خاص نکاتی را به افراد می ‌آموزند.

 

تحصیل مدیریت در هلند

تحصیل مدیریت در هلند

 

شاید برای شما این سوال پیش‌ آمده باشد که چرا تحصیل mba در هلند طرفداران زیادی دارد و چرا باید در این کشور رشته مدیریت را یاد بگیریم. هلند یکی از کشورهای اروپای غربی است که نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد. از طرف دیگر، هزینه‌ های تحصیل در این کشور نیز نسبتا مقرون به صرفه و منطقی میباشد. همین موضوع باعث شده تا این کشور سالانه دانشجویان زیادی را از سراسر جهان برای تحصیل در رشته ‌های گوناگون پذیرش کند.

از دید دکتر ماکان آریا پارسا یکی از رشته‌ هایی که میتواند برای تحصیل در هلند گزینه مناسبی باشد، mba است شما میتوانید با تحصیل این رشته در هلند به ‌صورت کاملاً تخصصی، mba را بیاموزید و یاد بگیرید که چگونه میتوانید با کمک گرفتن از مهارت ‌هایی که در این رشته آموخته اید، در بازار کار حرفی برای گفتن داشته باشید.‌ علاوه‌ بر این موضوع، شما میتوانید بعد از گرفتن مدرک تحصیلی، ویزای تحصیلی ر به ویزای کاری تبدیل کنید و در هلند بمانید. این رشته، گرایش‌ های متفاوتی دارد که هر کدام از این گرایش ها ویژگی ‌های خاص خودشان را دارند و میتوانند در زمینه خاصی کارآمد باشند. علاوه ‌بر این موضوع، هلند بستر بسیار مناسبی را برای پذیرایی از دانشجویان خارجی فراهم نموده است.

 

 

 

مراکز مخصوص برای تحصیل مدیریت در هلند

 

از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا برای تحصیل در رشته mba در هلند، شما باید در رابطه با دانشگاه‌ ها و مراکز آموزشی این رشته تخصصی نیز اطلاعات کسب کنید. دانشگاه های بیشماری در سراسر کشور این بستر را برای تحصیل دانشجویان در رشته mba فراهم کرده ‌اند. برخی از مهم‌ ترین این دانشگاه ‌ها شامل دانشکده‌ مدیریت روتردام، دانشگاه کسب ‌و کار هلند، دانشکده مدیریت ماستریخت و… میشوند. این دانشگاه ها،  به ‌عنوان مهم ‌ترین بسترهای موجود برای تحصیل در رشته mba در هلند شناخته میشوند، اما شما میتوانید در دانشگاه‌ های دیگر نیز در کشور هلند در این رشته تحصیل کنید و به مهارت‌ های مورد نیازتان دست پیدا کنید.

 

تحصیل در هلند کارشناسی ارشد

 

شرایط تحصیل مدیریت در هلند

 

فرقی نمیکند که شما به دنبال تحصیل در هلند کارشناسی ارشد هستید یا میخواهید در سطح کارشناسی مدرک دریافت کنید، به ‌هر حال برای این ‌که امکان این را داشته باشید تا از خدماتی که در این کشور ارائه میشود بهره ببرید، باید دارای شرایط خاصی باشید. از نظر دکتر ماکان آریا پارسا شما باید در مرحله اولیه دیپلم 12 ساله خودتان را به ‌طور کامل اخذ کرده باشید. در برخی دانشگاه‌ ها، هر چه معدل شما بالاتر باشد، شانس پذیرش نیز بالاتر میرود. علاوه‌ بر این موضوع شما باید دارای مدرک آیلتس با حداقل نمره 5.5 یا 6 باشید. علاوه ‌بر این موضوع، بهتر است که فاصله ‌ای بین رشته‌ های تحصیلی نداشته باشید تا امکان پذیرش شما نیز راحت ‌تر شود. شما امکان این را نیز خواهید داشت که حداکثر تا 4 سال مدرک کارشناسی خود را دریافت کنید. علاوه‌ بر این موارد، شرایط زیر نیز بهره تحصیل در رشته mba در هلند تعیین‌ شده است.

 

  • اخذ ویزای تحصیلی
  • نداشتن سوء پیشینه
  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی
  • داشتن مهارت در زبان انگلیسی
  • ترجمه مدارک مورد نیاز
  • و…

این مطلب ادامه دارد…

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *