تیر 15, 1403
ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ طبق نظر دکتر ماکان آریا پارسا

از دید دکتر ماکان آریا پارسا ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی محسوب می شود که به طور مستقیم با افراد در ارتباط می باشد. این نوع بازاریابی از طریق ارسال ایمیل به افراد مورد نظر انجام می شود. موثرترین راه برای این که بتوانید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید و آن ها را به مشتری های واقعی تبدیل نمایید، این روش می باشد. به این ترتیب به کمک این نوع بازاریابی می توانید مشتری های جدید پیدا کنید و درآمد خود را افزایش دهید. محتوای ایمیل های ارسالی شما می تواند تبلیغاتی باشد و یا شامل مطالب کاربردی، انواع تخفیف ها، پیشنهادهای جذاب و مختلف و … باشد. در نظر داشته باشید که شما در هر مرحله ای از کار خود باشید، می توانید از بازاریابی ایمیلی استفاده نمایید. به طور مثال اگر در مراحل مختلف برندسازی و معرفی برند خود، تشویق مشتری به خرید، جذب دائم مشتری ها، حفظ آن ها و … هستید، می توانید از این روش استفاده کنید.

مزایای بازاریابی ایمیلی

به گفته دکتر ماکان آریا پارسا ایمیل مارکتینگ، یکی از روش های بازاریابی محسوب می شود که دارای مزیت های زیادی است و به کمک آن می توانید در کار و حرفه خود پیشرفت کنید. برخی از مزیت های این روش در زیر اشاره شده است. اگر این نوع  بازاریابی به صورت درست و حرفه ای انجام شود، احتمال بازگشت سرمایه شما بسیار زیاد خواهد بود. علاوه بر این یک روش کاملا مقرون به صرفه است که با کم ترین هزینه ممکن انجام می شود. یکی دیگر از مزیت های بازاریابی ایمیلی، اثربخشی آن می باشد. مثلا اگر شما حراجی به مدت 24 ساعت داشته باشید می توانید از طریق ایمیل تبلیغات خود را انجام دهید. به این ترتیب می توانید به مشتری ها فوریت و محدودیت زمان را القا نمایید. مزیت بعدی این روش ارسال ایمیل های سفارشی می باشد.

روش های ایمیل مارکتینگ

به اعتقاد دکتر ماکان آریا پارسا علاوه بر این به کمک ایمیل مارکتینگ می توان رفتار مشتری ها را تحلیل کرد. به طور کلی شما متوجه می شوید که کدام ایمیل ها و پیام ها برای افراد مفید و جذاب بوده است و کدام لینک ها را باز کرده اند. مزیت دیگر این روش شروع راحت و آسان آن می باشد. به دلیل این که استفاده و کار با ایمیل راحت است، هر فردی با حداقل اطلاعات و کمی آموزش می تواند کار خود را شروع کند. همچنین برای شروع کار به یک تیم حرفه ای و سرمایه گذاری زیاد نیاز نخواهید داشت. یکی دیگر از مزیت های روش ایمیل مارکتینگ انتقال پیام سریع به مخاطب مورد نظر می باشد.

بررسی عیب های ایمیل مارکتینگ

همانطور که در بالا گفته شد بازاریابی ایمیلی مزایای زیادی دارد، اما این نوع بازاریابی نیز مانند سیستم های دیگر بدون عیب و نقص نیست.  در زیر به برخی از عیب های این نوع بازاریابی اشاره شده است.

 

یکی از این عیوب ایمیل مارکتینگ ، اسپم می باشد. اگر محتوای ایمیل شما کاملا تبلیغاتی باشد مشتری ممکن است پیام شما را پاک کند و یا آن را به صورت اسپم معرفی نماید. بنابراین علاوه بر این که باید مخاطب خود را به درستی انتخاب کنید، محتوای ایمیل ارسالی شما نیز باید درست و صحیح باشد. عیب بعدی این روش ایمیل های ارسال نشده می باشد. وقتی از سرویس ایمیل انبوه استفاده می کنید، ممکن است برخی از پیام ها به مقصد نرسد. باید توجه داشته باشید اگر در محتوای ایمیل شما عبارت هایی مانند ((حتما کلیک کنید)) و یا ((رایگان)) وجود داشته باشد احتمال ارسال نشدن پیام و یا اسپم شدن آن زیاد خواهد بود. مشکل دیگر بازاریابی ایمیلی مربوط به طراحی پیام می باشد. پیام شما باید به گونه ای طراحی شود که در هر دستگاهی قابل نمایش باشد.

سرویس ایمیل مارکتینگ

کسب و کارهایی که از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنند

بر باور دکتر ماکان آریا پارسا بیش تر کسب و کارها مخصوصا آن هایی که می توانند با مشتری ها به خوبی تعامل برقرار کنند و اطلاع دارند که ایمیل های آن ها باز شده است، می توانند از این نوع بازاریابی استفاده نمایند. همانطور که می دانید این روش بهترین راه برای تبلیغات و ارتباط با مشتری ها می باشد و هزینه زیادی نیز برای کسب و کارها ایجاد نمی کند. علاوه بر این کسب و کارهایی که به حفظ مشتری نیاز دارند، نیز باید از روش استفاده کنند. از طرف دیگر اگر به دنبال بازگرداندن مشتری های اسبق خود هستید نیز می توانید از این روش استفاده نمایید.

بررسی روش های ایمیل مارکتینگ

حتما تا کنون اهمیت استفاده از ایمیل مارکتینگ برای شما ثابت شده است. بنابراین اگر قصد دارید فعالیت خود را در این زمینه شروع کنید، باید با روش های ایمیل مارکتینگ و چگونگی ارسال پیام آشنا شوید. در زیر روش هایی برای موفقیت در این نوع بازاریابی بیان شده است.

طبق صحبت های دکتر ماکان آریا پارسا هدف گذاری کنید، یکی از روش های ایمیل مارکتینگ برای موفقیت در این زمینه، هدف گذاری می باشد. یعنی باید کاملا واضح هدف خود را از انجام این روش مشخص نمایید. به طور مثال هدف شما می تواند فروش بیش تر محصول خود، معرفی و شناساندن برند خود به مشتری ها و … باشد. بنابراین محتوای ایمیل خود را با توجه به نوع هدفتان باید آماده کنید.

یکی دیگر از روش های ایمیل مارکتینگ برای موفقیت، زمان بندی مناسب می باشد. به عبارت دیگر باید یک تقویم زمانی مشخص داشته باشید و در بازه های معین ایمیل های خود را برای مشتریان خود ارسال کنید. مثلا ایمیل ها دوشنبه هر هفته ارسال شوند. در ابتدا چند هفته محصول را معرفی کنید و سپس رویدادهای مهم در کسب و کارتان را ارسال نمایید.

روش دیگر برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی، مشخص کردن مخاطبین می باشد. یعنی باید مخاطب ها و مشتریان خود را مشخص و دسته بندی کنید و سپس براساس پرسونای آن ها محتوای خود را ارسال کنید. حتی میتوانید برای افرادی که تا کنون از محصولات شما استفاده نکرده اند، به کمک موشن گرافی محصول خود را معرفی نمایید.

آموزش ایمیل مارکتینگ

مورد بعدی که در روش های ایمیل مارکتینگ باید بررسی شود، آنالیز نتایج بدست آمده از ایمیل ها می باشد. به این ترتیب وقتی رفتار مخاطب را بررسی می کنید، با توجه به آن می توانید محتوای ایمیل های خود را اصلاح کنید و خطاهای احتمالی آن ها را رفع نمایید.

این مطلب ادامه دارد…

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *